Algemene informatie


Een verwijzing van specialist of huisarts is niet nodig.

In principe worden mensen die zwanger zijn, of mensen die een pace-maker hebben niet behandeld met bioresonantie. Bioresonantie kan in deze gevallen echter wel gebruikt worden als testmethode.

Openingstijden

Umtali werkt uitsluitend op afspraak, waarbij wij samen een geschikt moment proberen te vinden.


Vergoeding

Annamarie Assink - Teunissen is als BCZ Registertherapeut® ingeschreven bij de RBCZ
(Register Beroepsbeoefenaren Complementaire Zorg) en aangesloten bij de beroepsvereniging LVNT (Landelijke Vereniging Natuurgeneeskundig Therapeuten), waardoor de meeste zorgverzekeraars de Reflexologie behandelingen geheel of gedeeltelijk vergoeden in hun (aanvullende) zorgpakketten. Een overzicht van zorgverzekeraars die de behandelingen (deels) vergoeden kunt u onder andere vinden op de website van de LVNT.

Vraag bij uw eigen verzekeraar na of uw behandeling voor vergoeding in aanmerking komt.

Afzeggen

Helaas komt het voor dat een gemaakte afspraak niet wordt nagekomen, hierdoor ontstaat ruimte in de agenda en gaat kostbare tijd voor mij en anderen verloren.

Als u meer dan 24 uur van tevoren afzegt, kunt u de afspraak kostenloos annuleren of verzetten.
Zegt u minder dan een dag van tevoren af of komt u niet, dan ben ik genoodzaakt het verschuldigde bedrag in rekening te brengen.

Verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid

Vanuit Umtali worden adviezen gegeven, het is aan u om te beoordelen hoe u hiermee omgaat. U blijft altijd zelf verantwoordelijk voor de acties en besluiten die u neemt.

De behandelingen zijn complementair, dat wil zeggen een aanvulling op reguliere geneeswijzen. Het is daarom van belang dat u in contact blijft met uw huisarts of uw medisch specialist als u daar onder behandeling bent.

Klachtenregeling

Praktijk Umtali streeft ernaar goede zorg te verlenen. Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn, dan is het belangrijk dit met mij te bespreken. Ik val als therapeut onder de Wkkgz (Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg).

Komen wij er samen niet uit, dan kunt u gebruik maken van de LVNT klachtenregeling. De LVNT neemt dan contact met u op om te bemiddelen in een oplossing. Mocht de klacht ondanks alle inspanningen niet bevredigend opgelost kunnen worden, dan zal de LVNT u in contact brengen met de Geschillencommissie van de de SCAG (Stichting Complementaire en Alternatieve Gezondheidszorg), die uw klacht conform de Wkggz verder in behandeling zal nemen.